Jan Peszek. Podwójne Solo

Data: 2014-05-23 19:00:00, Miejsce: sala ToTu, BECEK, Teatr: reż. Jan Peszek

"Jan Peszek. Podwójne solo" reż. Jan Peszek 23.05.2014 (piątek), godz. 19:00 BECEK, sala ToTu BILETY: 30 zł (przedsprzedaż), 40 zł (w dniu spektaklu)

70 lat życia, z czego 50 na scenie, a 45 w związku małżeńskim, 30 lat pracy ze studentami, 40-lecie „Kwartetu”, 38-lecie „Scenariusza dla nieistniejącego, lecz możliwego aktora instrumentalnego”, 27-lecie „Scenariusza dla trzech aktorów” - razem jakieś 300 lat poświęconych teatrowi i sztuce życia, czyli ponad 2 godziny monodram Jana Peszka. Z całą pewnością nie benefis!

 

jan_peszek_foto EDEK fot. EDEK

Na wieczór „Jan Peszek. Podwójne Solo” składają się grany od 38 lat kultowy „Scenariusz dla nieistniejącego, lecz możliwego aktora instrumentalnego” Bogusława Schaeffera i nowe solo „Dośpiewanie. Autobiografia” będące próbą odniesienia się dojrzałego artysty do wydobytych z dalekiej przeszłości urywków swojej biografii. Biografii kształtującej poza świadomością wybory życiowe i w końcu drogę, jaką obiera artysta niezależny.

Jan Peszek dośpiewuje owe urywki do Glenna Goulda dośpiewującego „Wariacje Goldbergowskie” Jana Sebastiana Bacha, realizując i rozwijając tym samym wymarzony przez Goulda ideał słuchacza-twórcy, współtworzącego sztukę w procesie jej odbioru.

„Scenariusz dla nieistniejącego, lecz możliwego aktora instrumentalnego” Bogusława Schaeffera reżyseria i wykonanie: Jan Peszek

„Dośpiewanie. Autobiografia” koncept i reżyseria: Cezary Tomaszewski materiał biograficzny i wykonanie: Jan Peszek

Peszek-Scenariusz mini

 

Jan Peszek – aktor, reżyser, wykładowca PWST w Krakowie, prowadzi warsztaty aktorskie m.in. w Europie i Japonii. Absolwent krakowskiej PWST. Debiutował na scenie Teatru Polskiego we Wrocławiu w 1966 roku w „Karierze Artura Ui” Brechta w reżyserii Jakuba Rotbauma. Po dziewięciu sezonach opuszcza Wrocław występując kolejno w teatrach: Nowym i im. Stefana Jaracza w Łodzi, Polskim w Poznaniu, im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Aktorem Starego Teatru został w 1986 roku. W 1992 roku, nie przerywając współpracy, rezygnuje ze stałego etatu w teatrze, stając się jednym z pierwszych w Polsce aktorów „na wolnym rynku”, występuje na wielu scenach w kraju i zagranicą. Po objęciu dyrekcji Narodowego Starego Teatru przez Mikołaja Grabowskiego powraca do zespołu w 2003 roku.